היא קינסטטית, הוא ורבאלי. מה זה עושה להם?

למה אנחנו לא מצליחים לתקשר בזמן אמת של משבר?

הדרך שלנו לחוות אינטראקציות שונה מאדם לאדם. יש אנשים שהם יותר מילוליים ויש יותר קינסטטים.
מה זה בכלל אדם קינסטטי ואיך זה משפיע על התקשורת? וכיצד לעצור מסלול של התנגשות ידוע מראש?

אדם קינסטטי חווה את החוויות הרגשיות קודם כל דרך הגוף. משהו מורגש בגוף והם אפילו עוד לא מודעים לכך שיש איזה רגש מבעבע בתוכם. הגוף מרגיש אי נוחות, כיווץ, סערה, תחושה פיזית של רחש וחוסר איזון. המיינד עדיין לא מודע למה שהוא מרגיש ואינו מסוגל למלל את החוויה.

אדם ורבאלי חווה את החוויות הרגשיות דרך מילים. ברגע שהחוויה מתרחשת/נקלטת הוא כבר מבין מה הוא מרגיש וגם יודע לתאר במילים מדויקות מה הוא מרגיש באותו רגע.

קינסטטי או ורבאלי

אם את אדם קינסטטי ובן זוגך ורבאלי (לאמתו של דבר, בדרך כלל זה הפוך), עוד לפני שהספקת לתת את הדעת שמשהו עובר עליך, בן זוגך כבר הבחין ומנסה לדלות ממך במילים מה את מרגישה.

ככל שאת חווה יותר לחץ למלל, את הולכת ונסגרת. ככל שאתה לא מבין מה עובר על זוגתך, אתה לוחץ יותר להבין. הפצצה מתקתקת עד שמגיע פיצוץ בצורה של מטח ההאשמות.

מה עושים?
קודם כל מזהים יחד את ההבדלים. רגע הזיהוי את ההבדל גורם לאחר להרגיש שרואים אותו,
ולאחר מכן מנסחים בבהירות את הצורך.
– אני זקוק שתתן לי רגע מרחב להרגיש את הגוף, יאמר הקינסטטי. בלי להטיח בי 'אתה לא יודע לתקשר'
– אני זקוק שתגיד לי רק מילה אחת כשאתה זקוק למרחב. אל תצפה שאקרא את שפת הגוף שלך. די לי במילה אחת ואז אוכל להרפות עד שתוכל למלל.

כל-כך קל להגיד, כל-כך קשה ליישם, כי המוח שלנו רגיל לפנות תמיד לצורת התקשורת של ביקורת האשמה ועלבון. זו ברירת המחדל שלו.

יש לנו שלוש שניות (!!!) לזהות רגע לפני הנפילה למדרון. שלוש שניות זה הזמן שהחיבור הנוירולוגי של מסלול ההתנגשות מופעל. שלוש שניות לבחור בדרך הכפר הירוקה. זכרו – אתם עושים את זה קודם כל בשבילכם. נא לא להתבלבל ולחשוב "אני עושה את זה בשבילו".  הבחירה לעצור את המסלול המוכר היא על מנת לחווט את המוח שלנו מחדש ובאופן שונה מזה שראינו אצל הורינו.
אל תצפו לתוצאות מהירות. כי ביקורת והאשמות הן ברירת המחדל של החלק ההישרדותי שבנו. נדרשת חצי שנה לפחות של תרגול "שלוש שניות למסלול הירוק" כדי להתחיל שינוי בר קיימא.

למי שמחפש מרחב לתרגול והבנה מעמיקה יותר של דפוסי תקשורת, מוזמנים לקורס יסודות בתקשורת מקרבת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 5 =

דילוג לתוכן